photo f6d7aa74-a1a6-49b8-8d7f-bdab144417b6_zps0e11339d.jpg
Time changes everything, even you and I have changed

*NuR HaNa
910823
UNITEN student (BBA HR)
 photo cea30b0d-2619-4d62-a7e5-0d52b6a4eeea_zpsa23ef548.jpg
family
 photo 1d6ebc21-34b9-4bc7-8857-272b45752626_zps1cf079da.jpg
dearest roommies
 photo 1395570846670_zps15311158.jpg
friends

I really wonder how you feel on these nights so alone

Faahanie Eton

Template by Elle @ satellit-e.bs.com
Banners: reviviscent
Others: (1 | 2)


“life will be better in spring”
October 2011 November 2011 December 2011 January 2012 February 2012 March 2012 April 2012 May 2012 June 2012 July 2012 August 2012 January 2013 February 2013 July 2013 September 2013 October 2013 November 2013 December 2013 January 2014 March 2014 April 2014 May 2014 June 2014

Kemurungan.
Wednesday, June 27, 2012 || 6:36 AM

"Kemurungan adalah satu gangguan kepada perasaan seseorang. Gangguan perasaan ini boleh menjadi teruk dan tegar dan biasanya tidak dapat diatasi hanya dengan dihiburkan oleh rakan dan keluarga. Kemurungan ini juga tidak dapat dihapuskan dengan hanya ada semangat. Ia memerlukan rawatan yang rapi dan insentif bagi menghapuskan simtom-simtomnya. Kemurungan boleh berlangsung lama sehingga berbulan-bulan atau bertahun tahun."

Simton Kemurungan

* Kesedihan atau kekosongan perasaan yang berpanjangan
* Hilang minat atau keseronokan terhadap hobi dan aktiviti2 lain yang biasanya mendatangkan keseronokan
*  Cepat rasa letih dan tidak bertenaga
*  Perasaan pesimistik dan mudah berputus asa
* Perasaan bersalah dan tidak berguna
* Gangguan tidur,bangun terlalu awal atau berlebihan tidur
*Hilang selera makan dan penurunan berat badan
* Rasa lebih baik mati,kadangkala disertai dengan percubaan bunuh diri
*Rasa tidak tenteram dan mudah marah
*Kurang daya tumpuan, sukar membuat keputusan
*Simptom-simptom fizikal seperti sakit kepala,sakit2 badan dan masalah penghadaman

"Penyakit kemurungan boleh dirawat, 80% daripada pesakit dapat disembuhkan sepenuhnya dengan rawatan yang teratur dan insentif. Rawatan ini termasuklah penggunaan ubat antidepressant, terapi elektrokonvulsif atau kaedah psikoterapi berupa terapi kognitif".

Bantulah diri dengan :

*Bertimbang rasa dengan diri anda - jangan bercita-cita melakukan sesuatu yang tak mampu
*Libatkan diri di dalam aktiviti2 yang membuatkan anda selesa
*Elakkan dari membuat keputusan yang besar semasa anda dalam kemurungan
*Kemurungan adalah satu penyakit yang boleh dirawat dan bukan satu kelemahan
*Bina harapan - episod kemurungan bukan kekal dengan rawatan yang sesuai hampir semua orang akan sembuh.


p/s ada sbahgian simpotm 2,mmg ada dlm diri aq.sekian  ('; hanya jiji yg tau sy de pnyakit nie..


Shopping..Shopping~!
Sunday, June 17, 2012 || 8:04 AM

Assalamualaikum.
lma dah x update.stiap kali nak update.msti ada msalah.
haish.td dah update dah sbnarnyer.tp boleh plak hilang.!geramnyer >.< !
Ok.
straight to the story.
dgn bertemankan lagu Aku Pasrah (scara spontan.tgh pasang lgu,tibe2 plak kluar lgu nie)
brmulalah cerita yg aq nak story kat sini..
Ari sabtu..(smalam)
aq ngan fmily g la cri bju raya..mmg la raya lmbat lg.tp puasa dah nak dkt kan..so,kna la start bli.
mne de org bli bju time raya.t time raya nak pkai pe..?haaa.nmpak x prmainnyer kt c2 =p
So..
aq ngan adk aq pusing la satu floor 2 nk cri bju..lpe nk mntion..g bli bju kt PKNS SHAH ALAM =)
adk aq snang jer..g stu kdai 2..dy nmpak bju yg dy nak..iaitu polka dot.trus bli dgn hrga RM99.
aq plak..trpusing2 mncari bju idaman.
mula2 nk cri dark purple.tp hampeeh.x de la plak -.-
So,tkar plan.nk cri biru turqouise ataupun hitam..
so,jumpe la hitam..ada manik dark purple.dh cntik daaa.saiz pun de.tp aq lpe..hrganyer pun cntik.RM 279.mmg x la weyh.mcm la ayh aq nk byrkan.argghhh!
So,g stu lagi kdai..ada stu bju aq brkenan..biru turqouise..saiz ada..n hrganyer lg cntik dri bju sblumnyer..RM297.pergh.!mhal2 nyer.
time n surrender la..aq trjumpe bju yg manik nyer x sarat..biasa2 jer..wrna antara wrna yg aq cri jgk..dpt dgn hrga RM199..so,lpas tolak drb tmbah bhagi dpt laa RM190..

Ari nie (ahad) g jln TAR..
mak aq nk cri bju knduri..dri smalam x jumpe2..so,mak aq nk cri kain..aq plak cri slendang..ayh aq bgi RM50..dlm msa stengah jam or stu jam aq biskan RM50 dgn mmbeli 4 slendang + 12 brooch.xD
yg mak aq plak x jmpe yg brkenan..so,kitaorg g laa slayang mall..cri bju..pusing punye pusing..jumpe jgk bju..pas2,g mkn kt briyani..n then..blik umah...brehat..sumpaa pnat.

ok la..that's all to share.

nie ada pic yg adk aq si kecik tngkap time g PKNS Shah Alam.



p/s : gmbr ditangkap mngikut ktinggian.smua scara spontan =p


La La La Kerja~
Monday, June 4, 2012 || 6:30 AM

Assalamualaikum.
haii.dri pgi bkk blog.mlm nie nk update.nmpak sgt mlas xD
kali nie punye entry x de pe sgt pun..
cme nk citer yg skrg sudah mnjadi pekerja kat kdai baju B Legend / Bintang Fashion or yg seangkatan dgnnya.
so,pada hari pertama kerja...
mula2 kekok jgk la nk buat smua keje..nk lyn customer...nk jga cashier..sumpaa kekok...
tp bile dh keje kt sna slama sminggu...dh ok la jgk.cabut resit pun mcm org pro dah xD
pas2,dh boleh attract customer tuk bli bnyak bju..
n dh pndai bkk n ttup kdai..bkk jea ada msalah skit..
pas2,dh blajar cara susun n lipat sluar jeans ngan btul xD
n...mcm2 lg laaa..
smpai prnah diberi tnggungjwb tuk jga kdai lg...pergh..ari mula2 mmg kekok la..lgi2 x brape knal ngan staff bru..tp lma2 dh ok daaa..
sale aq ngan bdk form 2,shira..lpas akk 2 blik..dpt jgk la 2000plus.alhamdulillah xD
so..pe lg ea nk share kt sni..2 jea kot wt msa nie..
mlas lg nk update sbnarnyer..ok la.
papai wassalam ^_________^