photo f6d7aa74-a1a6-49b8-8d7f-bdab144417b6_zps0e11339d.jpg
Time changes everything, even you and I have changed

*NuR HaNa
910823
UNITEN student (BBA HR)
 photo cea30b0d-2619-4d62-a7e5-0d52b6a4eeea_zpsa23ef548.jpg
family
 photo 1d6ebc21-34b9-4bc7-8857-272b45752626_zps1cf079da.jpg
dearest roommies
 photo 1395570846670_zps15311158.jpg
friends

I really wonder how you feel on these nights so alone

Faahanie Eton

Template by Elle @ satellit-e.bs.com
Banners: reviviscent
Others: (1 | 2)


“life will be better in spring”
October 2011 November 2011 December 2011 January 2012 February 2012 March 2012 April 2012 May 2012 June 2012 July 2012 August 2012 January 2013 February 2013 July 2013 September 2013 October 2013 November 2013 December 2013 January 2014 March 2014 April 2014 May 2014 June 2014

10 Tanda Kamu Perlu Kembali Bersama!
Wednesday, March 19, 2014 || 3:20 AM



Jika selalunya REMAJA suka berkongsi tip dan tanda-tanda si dia mahu ‘rujuk’ kembali bersama kamu, kini REMAJA buat satu kelainan untuk kamu sedar 10 tanda kamu perlu kembali bersamanya semula…

1-   BANYAK SANGAT MENGHABISKAN MASA BERSAMA
Sejak awal perkenalan, bercinta hingga putus hubungan kamu berdua tetap seperti biasa. Tidak kiralah apa sahaja status hubungan, nampaknya kamu sering habiskan masa bersama. Itu membuktikan di antara kamu dan si dia masih ada keserasian dan ‘kimia’ .

2-   SENTIASA BERHUBUNG
Walaupun kini kamu menjadi kawannya sahaja, asal malam atau ada masa terluang sahaja pasti kamu berdua akan hubungi antara satu sama lain. Kadang kala topik yang kamu berdua perkatakan bukannya penting sangat pun,

3-   DIA LEBIH MENGENALI KAMU
Apa pon jadi, hanya si dia yang lebih mengenali dan memahami kamu. kamu juga tidak kurang hebatnya. Bukan senang nak miliki pasangan seperti ini. jika ada jangan persiakan. Cuba pertimbangkan semula apa yang sebaiknya kamu lakukan dengan hubungan kamu berdua.

4-   SUDAH MENGENALI KELUARGANYA
Sepanjang kamu bercinta dengannya kamu sudah mengenali semua ahli keluarganya hinggakan ke nama anak saudara dan makciknya juga kamu boleh sebut satu persatu. Setelah putus, tiada apa yang berubah. Walaupun semuanya sudah tamat kamu masih berhubung dengan keluarganya itu membuktikan keluarganya masih benar-benar berharap kamu dan si dia akan berbaik seperti sedia kala.

5-   SUKAR UNTUK ‘MOVE ON’
Buatlah apa pun, kamu tetap tidak boleh ‘move on’. Setiap malam kamu hanya terfikir tentangnya. Hinggakan termasuk dalam mimpi. Jangan kata kamu sahaja, si dia juga mengalami situasi yang sama. Buatlah macam mana sekali pun kenangan kamu berdua masih berkekalan di fikiran selama bertahun-tahun. Itu tandanya kamu belum bersedia untuk melupakannya.

6-   BAGAI DI TAKDIRKAN UNTUK BERTEMU
Pergilah ke mana sahaja, kamu berdua sering terserempak bersama. Bila di fikirkan semula bagai di takdirkan untuk sentiasa bertemu. Oleh itu, cuba kamu fikirkan adakah pertemuan ini di sengajakan atau memang  kamu berdua di takdirkan dan di jodohkan bersama.

7-   SI DIA BENAR-BENAR MENYESALI DENGAN KESILAPANNYA
Nampaknya, si dia benar-benar menyesali dengan segala kesilapannya yang lalu. Tiada masalah jika kamu lupakan segala apa yang berlaku dan mulakan hidup yang baru bukan ? Jadi mengapa perlu menghukumnya ? mungkin si dia sudah belajar sesuatu dari apa yang berlaku. Berilah si dia peluang!

8-   ORANG PERTAMA TAHU SEGALANYA
Apa sahaja maklumat atau keputusan dialah orang pertama yang akan kamu hubungi. Dia pula tidak pernah mengeluh atau mempertikaikan mengapa si dia sering menjadi pilihan pertama. Itu bermaksud si dia benar-benar masih bermakna dalam hidup kamu.

9-   DI BERI KATA SEMANGAT DARI KAWAN-KAWAN
Kawan-kawan sering menasihati kamu untuk berbaik dengannya. Malah mereka sering memuji bekas pasangan kamu dan melemparkan kata positif supaya kamu berdua berbaik semula. Bukan senang seorang kawan memuji pasangan rakannya sendiri. Jika terjadi begitu, usah lengahkan masa untuk bersama kembali!

10-   KAMU BERSEDIA MULAKAN SEMULA HUBUNGAN DENGANNYA
Paling ketara bila kamu benar-benar sudah bersedia untuk mulakan hidup yang baru bersamanya. Tidak kira apa pun kenangan pahit yang sudah kamu lalui kamu tetap mahu hidup bersamanya. Bagi kamu, setiap manusia pasti akan melakukan kesilapan, jadi tiada salahnya jika kamu memaafkannya.

Jadi, jika salah satu tanda ada pada kamu, mengapa perlu berlengah lagi, cepat pergi kejar dan dapatkannya kembali! Tetapi harus di ingat, sebelum apa pun kamu harus berfikir dahulu adakah si dia benar-benar layak untuk mendapatkan cinta kamu semula atau tidak.

credit : REMAJA

Still Can't Let Go of The Past
Sunday, March 16, 2014 || 3:00 AM

Assalamualaikum wbt sbagai pembuka bicara..
Pada hari ini, saya akan . . . . .

Ahah, amboiiii . skema bak hang pulak kali nie..tak pernah2 dibuatnya.adoi.So, as u all can see..it is a new skin for my blog. The old seems kinda boring ( a little), maybe i need a change. So, regarding to the title...seems macam ada kes jea...huhu. Sebenarnya..takde la sngat (iye kea nie) . . .

In short, well . . skrang nie dah masuk dua sem dah satu U dengan dia...mula2 terasa pelik..and lama2 makin ok la kot..cuma takde la asyik lepak memanjang jea..nak jumpa pun payah..kadang2 dalam sebulan..tak nampak pun dy..sedangkan UNITEN kat muadzam nie bukannya besar mana pun..huhu. Ok. that's not the point. The point is..i don't know..it seems like the flashback from the past came back into my life. Is it me who still can't let go of the past..i don't know..i really don't know..

It's been 4 years since the broke up..Yes, we do broke up for a reason..walaupun dah pernah ada yg baru..but still..it seems u won't leave from my life..entah laa...taktau nak khabar camne dah..uhuuu. Orang kalu tgk kita dari segi luaran..mgkin ada yang kata.. i move on..but actually..maybe not 100%..maybe there is still hope that we can be back as before..tapi..dalam masa yg sama..i still afraid the same things will happen again..It's hard to get up again and move on after the tragedy (wahh , tragedi ko..tragedi oktober ke apa)..

Tapi, apapun..nie semua on my side..from his side...i don't know..apa yg aq tau..he said let us be like this for a while...(friends) and just see what will happen in the future..because we couldn't predict anything.. If it meant to us..then it will be.. Hari tu pun masa aku ada kes ngan someone pun..he just giving advise..this is still not the time for me to find someone right now..so i was like... OK... mgkin dsbbkan kata2 dari dia i still can live as usual..no more crying or something like that..means that frustration..

So, as to the conclusion..actually , there is no conclusion..just sharing a bit about my feelings..sometimes this way kinda work for me..release the feeling..and it makes me feel a lot better. i guess. ok . so, see u next time .

Wassalam ;)